Filologia angielska w zakresie nauczania języka
Strona kierunku: https://wh.uwm.edu.pl/anglistyka
Efekty uczenia się dla kierunku Filologia angielska w zakresie nauczania języka
1. Przyporządkowanie kierunku studiów do dziedzin/y nauki i dyscyplin/y naukowych/ej lub dziedzin/y sztuki i dyscyplin/y artystycznych/ej: kierunek przyporządkowano do dziedziny nauk humanistycznych, dyscyplin naukowych: językoznawstwo (60%), literaturoznawstwo (26%), wiedza o kulturze i religii (10%); dziedziny nauk społecznych, dyscyplin naukowych: pedagogika (2%), psychologia (2%); dyscyplina wiodąca: językoznawstwo.
2. Profil kształcenia: ogólnoakademicki.
3. Poziom kształcenia i czas trwania studiów/liczba punktów ECTS: studia drugiego stopnia (4 semestry) - 120 ECTS.
4. Numer charakterystyki poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji – 7.
5. Absolwent: posiada szeroką wiedzę z zakresu językoznawstwa i literaturoznawstwa oraz współczesnej kultury angielskiego obszaru językowego, a także pogłębioną, specjalistyczną wiedzę z wybranych dyscyplin związanych z kierunkiem studiów; zna metodologię badań oraz rozumie i potrafi analizować zjawiska zachodzące w tych dyscyplinach naukowych; posiada umiejętności miękkie w zakresie komunikacji z osobami z różnych kręgów kulturowych, planowania i organizowania pracy własnej i w grupie, prowadzenia debat oraz wystąpień publicznych w języku angielskim. Legitymuje się kompetencjami językowymi na poziomie C2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Może podjąć pracę w szkole podstawowej lub ponadpodstawowej oraz w instytucjach kultury, urzędach państwowych, fundacjach, instytucjach oświatowych, redakcjach mediów wszystkich rodzajów, wydawnictwach, przedsiębiorstwach branży reklamowej, Public Relations, instytucjach usługowych oraz jednostkach, gdzie wymagana jest umiejętność posługiwania się językiem angielskim w stopniu zaawansowanym.
5.1 Tytuł zawodowy nadawany absolwentom: magister.
6. Wymagania ogólne. Do uzyskania kwalifikacji drugiego stopnia wymagane jest osiągnięcie wszystkich efektów uczenia się.
PRAKTYKA:
Praktyka przedmiotowo-metodyczna
Cel kształcenia: przygotowanie do zadań praktycznego wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego na III etapie edukacyjnym.
Treści kształcenia: uruchomienie wiedzy uzyskanej podczas zajęć z dydaktyki języka obcego w procesie obserwacji oraz prowadzenia zajęć z języka angielskiego i refleksji nad procesem edukacyjnym; określenie miejsca nauczyciela i podmiotu jego zabiegów w przebiegu złożonej i wieloaspektowej relacji wzajemnej.
Efekty kształcenia:
Wiedza (zna i rozumie): zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty; sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły lub placówki systemu oświaty; rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty.
Umiejętności (potrafi): wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej; zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć.
Kompetencje społeczne (jest gotów do): skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych.
Forma prowadzenia zajęć: praktyka.