Filozofia

Strona kierunku: http://www.uwm.edu.pl/filozofia/

 

Efekty uczenia się dla kierunku Filozofia

1. Przyporządkowanie kierunku studiów do dziedzin/y nauki i dyscyplin/y naukowych/ej lub dziedzin/y sztuki i dyscyplin/y artystycznych/ej: kierunek przyporządkowano do dziedziny nauk humanistycznych, dyscypliny naukowej: filozofia (100%).
2. Profil kształcenia: ogólnoakademicki.
3. Poziom kształcenia i czas trwania studiów/liczba punktów ECTS: studia drugiego stopnia (4 semestry) –120 ECTS.
4. Numer charakterystyki poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji – 7.
5. Absolwent: jest przygotowany do podejmowania zawodów i ról społecznych wymagających ogólnych kwalifikacji oraz umiejętności dynamicznego oraz aktywnego dostosowywania się do odmiennych zadań zawodowych. Posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie, m.in.: szczegółowych dziedzin filozofii współczesnej (filozofii społecznej, filozofii polityki, filozofii przyrody, filozofii kultury, filozofii umysłu i kognitywistyki, filozofii religii), praktycznych zastosowań logiki oraz metodologii nauk humanistycznych i społecznych, podstaw socjologii i antropologii kulturowej, ogólnych oraz filozoficznych umiejętności translatorskich, psychologicznych podstaw komunikacji, wiedzy i umiejętności w zakresie technologii informacyjnych. Legitymuje się kompetencjami językowymi na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Absolwent może podjąć pracę w instytucjach kultury, urzędach państwowych, fundacjach, bankach i instytucjach oświatowych, redakcjach mediów wszystkich rodzajów, wydawnictwach, przedsiębiorstwach branży reklamowej, Public Relations, instytucjach usługowych oraz jednostkach, gdzie wymagana jest sprawność w kontaktach interpersonalnych, umiejętność analitycznego i kreatywnego myślenia w rozwiązywaniu problemów zawodowych, łatwość dostosowywania się do nowych sytuacji i ról zawodowych, umiejętność argumentacji, przekonywania, negocjowania, itp.

5.1 Tytuł zawodowy nadawany absolwentom: magister.
6. Wymagania ogólne. Do uzyskania kwalifikacji drugiego stopnia wymagane jest osiągnięcie wszystkich efektów uczenia się.

PRAKTYKA ZAWODOWA:

Wymiar: 160 godzin
Cel kształcenia: Celem kształcenia jest wyrobienie podstawowych umiejętności potrzebnych absolwentowi do pełnienia różnych ról w życiu zawodowym. Kształtowanie odpowiedniego stosunku do zawodu i obowiązków z nimi związanych. Wyrobienie kompetencji społecznych związanych z pełnionym zawodowym oraz potrzeby ciągłego doskonalenia swoich kompetencji.
Treści kształcenia: Zapoznanie się z organizacją pracy w miejscu odbywania praktyki. Zapoznanie się z przepisami o ochronie tajemnicy służbowej i państwowej lub ochronie danych osobowych. Zapoznanie się ze specyfiką miejsca praktyki. Zapoznanie się z przepisami o bezpieczeństwie i higienie pracy.
Zasady i forma realizacji praktyki zawodowej: warunkiem zaliczenia praktyki jest sumienne wypełnianie obowiązków powierzonych przez opiekuna praktyk z wykorzystaniem posiadanej wiedzy i umiejętności.
Liczba punktów ECTS, jaką student musi uzyskać w ramach praktyki: 6 pkt. ECTS
Efekty kształcenia:
Wiedza (zna i rozumie)
: ogólne zasady i uwarunkowania przedsiębiorczości, wynikające z wiedzy z zakresu nauk społecznych i humanistycznych; relacje między rynkiem a zachowaniami społecznymi, zjawiskami kulturowymi oraz zmianami środowiskowymi i klimatycznymi.

Umiejętności (potrafi): formułować własne rozwiązania sytuacji problemowych i zawodowych w praktyce; na płaszczyźnie zawodowej skutecznie komunikować się z przedstawicielami innych dyscyplin i profesji; samodzielnie i zespołowo tworzyć innowacyjne projekty, planować i podejmować ich realizację; sprawnie się komunikować, prezentować, uzasadniać własne poglądy, stosować różnorodne strategie argumentacji i techniki perswazji.
Kompetencje społeczne (jest gotów do): ciągłego dokształcania się, rozwoju zawodowego i rozszerzania kompetencji; współdziałania i pracy w grupie przyjmując w niej określone role; ponoszenia odpowiedzialności za następstwa działań własnych i zespołowych; ponoszenia odpowiedzialność za powodzenie własnych działań zawodowych oraz projektowania własnej ścieżki rozwoju zawodowego; działania projektowego, angażowania się w przedsięwzięcia o charakterze gospodarczym, społecznym i kulturowym, służące rozwojowi społecznemu i zachowania lokalnego oraz europejskiego dziedzictwa kulturowego.
Forma prowadzenie zajęć: praktyki.