Analiza i kreowanie trendów

Strona kierunku: http://www.uwm.edu.pl/trendy/

 

Efekty kształcenia dla kierunku Analiza i kreowanie trendów

1. Przyporządkowanie kierunku studiów do dziedzin/y nauki i dyscyplin/y naukowych/ej lub dziedzin/y sztuki i dyscyplin/y artystycznych/ej: kierunek przyporządkowano do dziedziny nauk humanistycznych, dyscypliny naukowej: filozofia (55%) oraz dziedziny nauk społecznych, dyscyplin naukowych: ekonomia i finanse (21%), nauk socjologicznych (24%); dyscyplina naukowa wiodąca: filozofia.
2. Profil kształcenia: ogólnoakademicki.
3. Poziom kształcenia i czas trwania studiów/liczba punktów ECTS: studia drugiego stopnia (4 semestry) - 120 ECTS.
4. Numer charakterystyki poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji - 7.
5. Absolwent: posiada interdyscyplinarną wiedzę w zakresie monitorowania, analizowania trendów na rynku dóbr i usług oraz w zakresie przemian społecznych i kulturowych. Potrafi rozpoznawać istniejące i pojawiające się potrzeby, ich źródła, rodzaje, uwarunkowania, prawidłowości rozwoju. Ma pogłębioną wiedzę na temat współczesnych strategii życia społecznego, związanych z konsumpcją, jak również wynikających z wzorców alternatywnych. Rozumie związek nowych technologii i potrzeb. Potrafi rozpoznawać zmieniające się preferencje rynkowe, kulturowe i społeczne oraz umie na nie reagować w sposób innowacyjny. Rozumie innowacyjny charakter powstających strategii rynkowych i jest przygotowany do samodzielnego i zespołowego opracowywania tego rodzaju przedsięwzięć, ofert usług oraz produktów w formie projektów. Posiada pogłębioną wiedzę o zasadach prowadzenia samodzielnej działalności gospodarczej i umiejętności niezbędne do założenia i prowadzenia firmy. Posiada pogłębioną wiedzę i umiejętności w zakresie przygotowania i prowadzenia projektów oraz pracy zespołowej. Potrafi rozwiązywać problemy zawodowe, pracować w zespole i sprawnie komunikować się z otoczeniem. Wykazuje się otwartością na zmiany, innowacyjnością oraz umiejętnością przystosowywania się do zmieniającego się środowiska. Poszukuje różnorodnych danych i informacji, prawidłowo analizuje i ocenia przydatność dostępnych informacji, szacuje ich użyteczność i wiarygodność, dostrzega zależności między nimi. Absolwent legitymuje się kompetencjami językowymi na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia.
5.1 Tytuł zawodowy nadawany absolwentom: magister.
6. Wymagania ogólne. Do uzyskania kwalifikacji drugiego stopnia wymagane jest osiągnięcie wszystkich efektów kształcenia.

PRAKTYKA: 

Celem praktyki zawodowej jest poszerzenie wiedzy, nabycie umiejętności związanych z przedmiotem studiów oraz nabycie kompetencji niezbędnych do funkcjonowania na rynku pracy. Program studiów przewiduje realizację praktyki zawodowej w wymiarze 160 godzin/6 ECTS. Praktyka jest realizowana w przedsiębiorstwach produkcyjnych i usługowych oraz instytucjach i organizacjach, których działalność jest związana wykorzystaniem analizy trendów, projektowaniem społecznym, praktycznymi zastosowaniami innowacyjnych rozwiązań technologicznych i organizacyjnych. Podczas praktyki student wykonuje zadania wyznaczane przez opiekuna praktyk, które są zbieżne z programem praktyk oraz dają możliwość praktycznego wykorzystania i poszerzenia wiedzy nabytej podczas studiów. Za organizację i przebieg praktyki zawodowej, weryfikację osiągnięcia efektów kierunkowych oraz zaliczenie na ocenę odpowiada kierunkowy opiekun praktyki zawodowej.