Studia I stopnia

IDEA KIERUNKU
Interdyscyplinarny kierunek studiów lingwistyka w biznesie, realizowany we współpracy Wydziału Humanistycznego i Wydziału Nauk Ekonomicznych, stanowi unikalną w skali kraju fuzję studiów lingwistycznych i ekonomicznych, która pozwala absolwentom połączyć wysokie kompetencje językowe z wiedzą z zakresu praktyki gospodarczej i wymiany międzynarodowej. Kształcenie oparte jest na modelu modułowym, a jego celem jest zapewnienie studentom zarówno wysokich kwalifikacji językowych, jak i ekonomicznych.

Absolwent kierunku nie tylko biegle włada dwoma językami obcymi (angielski-niemiecki / angielski-rosyjski), ale także posiada wiedzę o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa i prowadzeniu handlu międzynarodowego z uwzględnieniem różnych aspektów komunikacji międzykulturowej. Takie przygotowanie zawodowe umożliwia podjęcie pracy w firmach prowadzących działalność na globalnym rynku produktów i usług, a także w instytucjach samorządowych oraz służbach państwowych i administracji, gdzie wymagane są zaawansowana znajomość języków oraz umiejętności komunikacji międzykulturowej. Kierunek lingwistyka w biznesie w sposób harmonijny łączy dwa obszary wiedzy, umiejętności i kompetencji, stanowiąc doskonałą ofertę dla tych wszystkich, który chcą wyjść poza standardowe, jednotorowe kształcenie językowe/ekonomiczne i podejmą wyzwanie kształcenia integralnego. 

Obszar zatrudnienia:

  • firmy i organizacje poszukujące specjalistów z ekonomii i biznesu, znających biegle języki obce – angielski oraz niemiecki lub rosyjski
  • instytucje, organy i agencje Unii Europejskiej
  • administracja i służby państwowe, instytucje samorządu terytorialnego utrzymujące kontakty międzynarodowe
  • instytuty, agencje i firmy badawcze
  • własne firmy działające na rynku międzynarodowym
  • firmy tłumaczeniowe
  • biura podróży
  • instytucje kultury

Informator ECTS