Efekty uczenia się II stopnia
Efekty uczenia się opracowane dla studiów drugiego stopnia na kierunku lingwistyka w biznesie w sposób koherentny opisują wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne, które będą charakteryzowały absolwenta w/w kierunku. Efekty w zakresie wiedzy zaprojektowane zostały tak, by ich osiągnięcie zapewniło studentowi nie tylko pogłębioną wiedzę z zakresu językoznawstwa oraz ekonomii i finansów, zorientowaną na zastosowanie w szeroko pojętym sektorze ekonomiczno-biznesowym, ale także szeroką wiedzę specjalistyczną dotyczącą dwóch języków obcych: języka angielskiego jako wiodącego oraz języka niemieckiego lub rosyjskiego, w zależności od obranej przez studenta ścieżki kształcenia. Efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych przewidują rozwijanie postaw odpowiedzialności za planowanie własnej drogi rozwoju naukowego i zawodowego oraz nawyków ustawicznego samokształcenia i doskonalenia, ułatwiających start zawodowy absolwentów.
Wśród projektowanych efektów uczenia się szczególne miejsce zajmują te, które odnoszą się do możliwości pogłębienia kompetencji umożliwiających sprostanie wyzwaniom współczesnej cywilizacji. Ze względu na specyfikę, metodologię i przedmiot badań oferta dydaktyczna kierunku mieści się w obszarze nauk humanistycznych i społecznych. To połączenie zapewni absolwentom doskonałe rozeznanie w interdyscyplinarnych powiązaniach dyscyplin właściwych dla studiowanego kierunku – językoznawstwa oraz ekonomii i finansów – oraz świadomość możliwości wykorzystywania wiedzy humanistycznej w szeroko pojętym sektorze społeczno-gospodarczym. Uporządkowana i pogłębiona wiedza o języku oraz zbliżona do rodzimej znajomość dwóch języków obcych umożliwi z jednej strony swobodną komunikację językową, ze szczególnym uwzględnieniem sektora biznesowego, z drugiej zaś poprawne posługiwanie się językiem naukowym. Bardzo dobre rozeznanie w przebiegu procesów ekonomicznych, ich geopolitycznych, kulturowych i społecznych uwarunkowań, uzupełni wiedza na temat praktycznych aspektów funkcjonowania biznesu w warunkach krajowych i międzynarodowych. Pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące samodzielną analizę i interpretację tekstów z wykorzystaniem różnych źródeł i narzędzi, pozwolą zaś na rozwiązywanie problemów w zakresie badań lingwistycznych i ekonomicznych. Ponadto absolwentów charakteryzować będzie pogłębiona świadomość zróżnicowanych uwarunkowań kulturowych oraz rozwinięta potrzeba śledzenia trendów kulturowych i cywilizacyjnych, co przyczyni się do popularyzacji wartości dziedzictwa kulturowego naszego kraju, ale także krajów obszarów językowych właściwych dla studiowanego kierunku. Połączenie takich kompetencji pozwoli im na kontynuowanie kształcenia na studiach trzeciego stopnia lub studiach podyplomowych albo podjęcie działalności zawodowej w obszarach wymagających bardzo dobrej znajomości języków obcych przy doskonałej orientacji w sektorze społeczno-gospodarczym.