FILOLOGIA ANGIELSKA W ZAKRESIE NAUCZANIA JĘZYKA
FILOLOGIA ANGIELSKA W ZAKRESIE NAUCZANIA JĘZYKA - studia I stopnia
Praktyka przedmiotowo-metodyczna:
Cel kształcenia: przygotowanie do zadań praktycznego wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego na I i II etapie edukacyjnym.
Treści kształcenia: praktyka przedmiotowo-metodyczna służy uruchomieniu wiedzy uzyskanej podczas zajęć z podstaw dydaktyki oraz dydaktyki języka obcego w procesie obserwacji oraz prowadzenia zajęć z języka angielskiego i refleksji nad procesem edukacyjnym; pozwala określić miejsce nauczyciela i podmiotu jego zabiegów w przebiegu złożonej i wieloaspektowej relacji wzajemnej.
Efekty uczenia się:
Wiedza (zna i rozumie): zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty; sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły lub placówki systemu oświaty; rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty.
Umiejętności (potrafi): wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej; zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć; analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk.
Kompetencje społeczne (jest gotów do): skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych.
Forma prowadzenia zajęć: praktyka.
FILOLOGIA ANGIELSKA W ZAKRESIE NAUCZANIA JĘZYKA - studia II stopnia
Praktyka przedmiotowo-metodyczna:
Cel kształcenia: przygotowanie do zadań praktycznego wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego na III etapie edukacyjnym.
Treści kształcenia: uruchomienie wiedzy uzyskanej podczas zajęć z dydaktyki języka obcego w procesie obserwacji oraz prowadzenia zajęć z języka angielskiego i refleksji nad procesem edukacyjnym; określenie miejsca nauczyciela i podmiotu jego zabiegów w przebiegu złożonej i wieloaspektowej relacji wzajemnej.
Efekty kształcenia:
Wiedza (zna i rozumie): zadania dydaktyczne realizowane przez szkołę lub placówkę systemu oświaty; sposób funkcjonowania oraz organizację pracy dydaktycznej szkoły lub placówki systemu oświaty; rodzaje dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej w szkole lub placówce systemu oświaty.
Umiejętności (potrafi): wyciągnąć wnioski z obserwacji pracy dydaktycznej nauczyciela, jego interakcji z uczniami oraz sposobu planowania i przeprowadzania zajęć dydaktycznych; aktywnie obserwować stosowane przez nauczyciela metody i formy pracy oraz wykorzystywane pomoce dydaktyczne, a także sposoby oceniania uczniów oraz zadawania i sprawdzania pracy domowej; zaplanować i przeprowadzić pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych serię lekcji lub zajęć.
Kompetencje społeczne (jest gotów do): skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych.
Forma prowadzenia zajęć: praktyka.



