dr Marta Cichy

KATEDRA DZIENNIKARSTWA

pok. 253, tel. (089) 524 63 56

marta.cichy@uwm.edu.pl

 

ORCID https://orcid.org/0000-0002-1750-8949

Baza Wiedzy UWM Profil osoby – Marta Maria Cichy – Uniwersytet Warmińsko-Mazurski (uwm.edu.pl)

 

Stopień naukowy

Doktor –  Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego w Olsztynie – Wydział Humanistyczny – dyscyplina: literaturoznawstwo, komunikacja społeczna (2012)

Magister –  Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego w Olsztynie – Wydział Humanistyczny – kierunek Politologia i Nauki Filozoficzno – Społeczne (2001)

Uprawnienia pedagogiczne (2001)

Podyplomowe Studia Dziennikarskie (2002)

Dyscyplina

nauki o komunikacji społecznej i mediach

Zainteresowania naukowe

media informacyjne; dziennikarstwo dokumentalne, nowe media; polityka, tematyka społeczna i kulturalna w mediach; etyka dziennikarska

Funkcje

od 2012 roku członkini Wydziałowego Zespołu ds. Promocji i Wizerunku

w latach 2015-03.2023 członkini Rady Konsultacyjnej działającej przy Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

od 2015 roku członkini, od 2019 roku sekretarz Okręgowego Komitetu Olimpiady Wiedzy o Mediach

w latach 2015-2019 Wydziałowy koordynator Dnia Otwartych Drzwi UWM

w latach 2017-2019 członkini Rady Wydziału

w latach 2009-2020 członkini Rady Ośrodka Informatycznego WH

od 2019 roku Wydziałowy Opiekun ds. Osób z Niepełnosprawnościami

od 2020 członkini Komisji ds. Równości Szans w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie

od 2023 roku członkini Kierunkowego Zespołu ds. Promocji

od 2023 wiceprzewodnicząca Komisji ds. Równości Szans w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie

Kursy i staże

Telewizja Polska S.A. Oddział w Gdańsku (staż) – lipiec-sierpień 2001

Regionalna Rozgłośnia Polskiego Radia w Olsztynie (współpraca) – 2001-2003

Szkolenie w zakresie obsługi programu Tricaster – 2015

Narzędzia internetowe w nowoczesnych badaniach medioznawczych i pracy dziennikarza (szkolenie) – 2016

Etykieta wobec osób z niepełnosprawnościami (szkolenie) – 2019

Prowadzone przedmioty

Prasowe i radiowe serwisy informacyjne; Telewizyjne i internetowe serwisy informacyjne; Warsztaty informacyjne; Etykieta komunikacyjna i wizerunkowa w pracy dziennikarza; Research i agenda setting w dziennikarstwie telewizyjnym.