dr Marta Cichy
KATEDRA DZIENNIKARSTWA
pok. 253, tel. (089) 524 63 56
ORCID https://orcid.org/0000-0002-1750-8949
Baza Wiedzy UWM Profil osoby – Marta Maria Cichy – Uniwersytet Warmińsko-Mazurski (uwm.edu.pl)
Stopień naukowy
Doktor – Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego w Olsztynie – Wydział Humanistyczny – dyscyplina: literaturoznawstwo, komunikacja społeczna (2012)
Magister – Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego w Olsztynie – Wydział Humanistyczny – kierunek Politologia i Nauki Filozoficzno – Społeczne (2001)
Uprawnienia pedagogiczne (2001)
Podyplomowe Studia Dziennikarskie (2002)
Dyscyplina
nauki o komunikacji społecznej i mediach
Zainteresowania naukowe
media informacyjne; dziennikarstwo dokumentalne, nowe media; polityka, tematyka społeczna i kulturalna w mediach; etyka dziennikarska
Funkcje
Wydziałowy Opiekun ds. Osób z Niepełnosprawnościami (2019-)
członkini Wydziałowego Zespołu ds. Promocji i Wizerunku (2012-2022), kierunkowego zespołu (2023-2025)
członkini Rady Konsultacyjnej działającej przy Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej (2015-2023)
od 2015 roku członkini, od 2019 roku sekretarz Okręgowego Komitetu Olimpiady Wiedzy o Mediach
Wydziałowy koordynator Dnia Otwartych Drzwi UWM (2015-2019)
członkini Rady Wydziału (2017-2019)
członkini Rady Ośrodka Informatycznego WH (2009-2020)
członkini Komisji ds. Równości Szans w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie (2020-)
wiceprzewodnicząca Komisji ds. Równości Szans w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie (2023-)
Kursy i staże
Telewizja Polska S.A. Oddział w Gdańsku (staż) – lipiec-sierpień 2001
Regionalna Rozgłośnia Polskiego Radia w Olsztynie (współpraca) – 2001-2003
Szkolenie w zakresie obsługi programu Tricaster – 2015
Narzędzia internetowe w nowoczesnych badaniach medioznawczych i pracy dziennikarza (szkolenie) – 2016
Etykieta wobec osób z niepełnosprawnościami (szkolenie) – 2019
Prowadzone przedmioty
Prasowe i radiowe serwisy informacyjne; Telewizyjne i internetowe serwisy informacyjne; Warsztaty informacyjne; Etykieta komunikacyjna i wizerunkowa w pracy dziennikarza; Research i agenda setting w dziennikarstwie telewizyjnym.




