Raport projektowy: Szlak Kopernikowski

Zawarte w raporcie rozwiązanie powstało we współpracy z Departamentem Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie, zajmującym się organizacją i promocją szlaku.

W przeprowadzonym procesie projektowym zespół poznał doświadczenia i oczekiwania klienta, wszechstronnie przeanalizował istniejące rozwiązanie turystyczne, komunikację w popularnych mediach społecznościowych, forach i blogach turystycznych. Przeprowadził rozległy desk research oraz badania doświadczeń turystów zwiedzających szlak oraz organizatorów turystyki, wykorzystujących w swoich działaniach jego obiekty. Przeprowadzono kontekstową analizę trendów, a następnie podsumowano badania, przygotowano mapę interesariuszy szlaku, zmapowano doświadczenia turystów i opracowano persony, pod które rozpoczęto tworzenie rozwiązań.

W wyniku ideacji stworzono kilkanaście pomysłów na uatrakcyjnienie szlaku w zakresie innowacji komunikacyjnych i organizacyjnych. Łącząc kilka pomysłów zbudowano prototyp rozwiązania w formie udostępnionego landing page’u. Polecamy jego obejrzenie, aktywny link znajduje się w raporcie. W rozwiązaniu postawiono na interaktywność komunikacji, sieciowanie usług i partnerów, aktywną turystykę oraz łączenie istniejących dotąd rozwiązań. Po przetestowaniu prototypu i jego optymalizacji na podstawie zebranych opinii zespół projektowy opracował service blueprint kompletnej usługi w postaci wirtualnego przewodnika.

Z przyjemnością informujemy, że na zaproszenie Departamentu Turystyki UM fragmenty tego oraz dwóch innych raportów będziemy prezentować podczas konferencji poświęconej kształtowaniu oferty turystycznej Warmii i Mazur w połowie kwietnia.